Den sega söndagen!

Idag har jag gjort.. Ingenting! Gabriella väckte mig runt 7, men efter lite pepptalk gick hon ut och satte sig och kollade på TV, och jag fick ligga kvar. När klockan var runt halv 9 kanske vaknar jag av att jag känner att någon stirrar på mig. Gabriella ligger där och börjar asgarva när jag väl vaknar. Så då var det bara och gå upp..

Mamma och Matte kom hem runt 12-tiden, och sen dess har jag bara suttit och gjort nada. Käkat lite av det godiset som blev kvar ifrån igår, och lekt på datorn.. Spännande söndag va?

Satt och kollade lite bilder nyss ifrån gamla goda tider, när jag hittade en bild som jag och Annika har väldigt goda minnen till. Det var såhär att när vi gick i 6an eller i 7an, kommer inte ihåg vilket av dom, så var hon, jag och Malin (plus lite annat folk) ute en dag i plugget. Efter att ha spejsat runt ett tag bestämmer sig jag och Annika för att vi ska springa ifrån Malin, och det gör vi också. Så vi springer och hör hur hon kommer efter, vi börjar asgarva men fortsätter ändå att springa. Helt plötsligt, utan förvarning eller något, stannar Annika och får ur sig med världens léende på läpparna: TITTA BLÅBÄR! Och sedan böjer hon sig ner och ska börja plocka blåbär. HALLÅ? VI SPRINGER JU IFRÅN MAAAALIN! För att Malin inte ska komma ikapp oss blev jag tvungen att rädda Annika ifrån sin "blåbärs-koma", så jag skriker: Kom nu dp vafan, Malin kommer!

När jag väl sagt det där, börjar båda asgarva åter igen, och sen kommer jag inte ihåg resten. Tror att Malin kom ikapp oss tillslut i alla fall. Helt galet, och jag förstår att det är många av er som läser som sitter och tänker nu: öööh.. va? Och jag förstår er! Det skulle jag också göra, fast nu är det såhär att varken jag eller Annika är särskilt friska, och just därför blev det här tillfället så sjuuukt roligt. Ett av alla minnen som verkligen sitter, skrattar fortfarande när någon säger: Titta Blåbär!

/Bex

image11

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0